BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Thursday, January 20

cinta itu sebenarnya sangat berharga & kita perlu mgambil masa mcukupi utk mgenali sesorang itu sebelum mlafazkan kata cinta kepadanya.

apa erti cinta jika sekadar lafaz di mulut dan bukan datang dari hati.

pernahkah anda mcari sesuatu barang y dperlukan ttp tidak bjumpa? sebaliknya apabila barang itu tidak dperlukan, tanpa anda cari, ia ada pula di depan mata. oleh itu, jangan tburu-buru mcari cinta keranna ada kmungkinan ia akan datang sndiri kpd kita ketika kita tidak lagi mburunya.

hidup memang mmerlukan cinta. ttp cinta bukan segala-galanya d dalam khidupan.

jika kita kecewa bcinta, jgn dsalahkan takdir keranan Tuhan lebey mgetahui apa y tbaik utk kita. d mata kita mungkin ia satu kburukan, sedangkan ada byk hikmag tsembunyi d sebaliknya y tidak kita sedari.

tidak salah utk bsedih dan kecewa apabila putus cinta, namun jgn kterlaluan hingga bfikir serta btindak kterlaluan dan bukan2. byk lagi kutamaan lain d dalam khidupan ini dan bbukan cinta semata-mata....

..................................................................................................................

..."Kemanakah hatimu kala aku, Menanti kata cinta Mengalir air mata, Kala sepi tiba, Terasakan langkahmu makin laju, Melangkah batas rindu, Dan aku pun memburu, Mentari yang jauh"...

tgk syok ak bborak ngn kwn ak tup2 lagu ni plak bkumandang d radio. itulah lagu y bjaya myentap hatiku td mnerusi sistem pendengaranku stelah sekian lama ak tidak mmutarkan lagu itu mnerusi komputer ribaku. tahniah radio ERA. 

lagu itu mbuatkan ak terimbau kenangan pada 09.10.10. tarikh y mngingatkan ak kpd sme1 y pnah ak 'suka'. mdgr nyanyianya scara 'live'. tidak dnafikan suara dye mmg best. bukan nk mmuji tp mmg itu knyataan. arghhh. (ttibe trase rindu plak kt dye. T_T. rindu dari jauh jela) semoga kbahagiaan & kgembiraan mgiringi stiap langkahmu....:)


0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...