BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Wednesday, January 19

Dulu-dulu, aku percaya cinta pandang pertama.. Tapi itu dulu.. Manusia berubah mengikut pengalaman dan kematangan usia.. Kini, aku tak lagi yakin cinta lahir melalui pandangan pertama.. Bagi aku, cinta yang benar-benar cinta lahir melalui satu jangka masa.. Melalui tempoh mulanya sebuah perkenalan, menilai hati budi, mengetahui segalanya tentang diri seseorang luar dan dalam, maka cinta akan lahir.. Yup.. Bagi aku, memang betul, tak kenal maka tak cinta..
Dalam fasa hidup aku kini, aku sedang mula untuk belajar dan menerima sesuatu.. Aku mula perlahan-lahan mengakui kebenaran kata-kata Kahlil Gibran yang satu ini.. Benar kata orang, kita belajar melalui pengalaman..

"Jangan kau kira cinta datang dari keakraban yang lama dan pendekatan yang tekun.. Cinta adalah kesesuaian jiwa.. Dan jika ianya tak pernah ada, cinta takkan tercipta dalam hitungan tahun bahkan abad.."

Kesesuaian jiwa datang dari dua-dua jiwa.. Bukannya hanya satu jiwa.. Andai satu jiwa saja yang merasakan kesesuaiannya dan lagi satu tidak, maka kesesuaian jiwa itu takkan pernah wujud sampai bila-bila.. Dan cinta.. Adalah kesesuaian jiwa.. Teman jiwa.. =)


0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...