BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Thursday, April 26



Realitinya...[bukan untuk simpati tetapi untuk luahkan rasa hati]


Bila kau dah ada perhubungan serius dengan seseorang tuh hargailah dia seadanya dia. Bak kata Stacy ‘cintai aku dengan seadanya, sanggup menerima insan tak sempurna’… 



Aku peliks la. Sebelum kau dapat pehh beriya kemain kau merayu kengkonon serius nak jalinkan hubungan dengan dia. Siap kau keluarkan airmata jantan kau lagi. Hebat lakonan kau kan? Tapi bila orang tuh dah setuju kau pulaks yang memainkan orang tuh. Camna tuh? 



Kau abaikan dia. Dia bukan mintak kau bagi perhatian dekat dia 25hr. Cukup la sekadar kau bertanya kabar berita fasal dia. Ini tak, kau biarkan dia sensorang seolah-olah dia tak ada orang yang punya. Kau kena fikir perempuan perlukan perhatian dan kasih sayang. Kalau kau fikir perempuan boleh dibeli dengan limpahan wang ringgit Malaysia itu aku tak nafikan. Memang ada. Tapi kau kena ingat tak semua perempuan tergolong dalam kelompok itu. Kalau kau fikir wang ringgit Malaysia adalah segalanya kau silap. Kau kena seimbangkan antara kasih sayang, perhatian dengan wang ringgit Malaysia. Kau kena fikir kalau duit ringgit Malaysia banyak tapi tandus kasihsayang dan perhatian macam mana kau nak bahagia? Cuba kalau kau utamakan dulu kasih sayang dan perhatian then bila kau dah tanamkan perasaan tuh, secara logiknya kau akan berusaha untuk membahagiakan dia. So, kau akan berusaha untuk memberikan kesenangan dekat dia. Kau akan berusaha untuk kumpul duit ringgit Malaysia. Tidak ke dengan cara sebegitu korang akan bahagia? [Aku terEmo disini ye!!! ]



Bila orang tuh dah cukup bersabar untuk satu tempoh yang aku rasa agak lama then dah decide untuk tamatkan semua, boleh pulak kau nak melenting bagai. Sebelum kau nak melenting tuh ada ke kau fikir kenapa orang tuh nak mintak clash/putus. Ada fikir? Tak ada kan?



Tetiba aku dah tak boleh nak aturkan ayat yang lebih berbisa. 



berakhirnya hubungan antara aku dan kau


Jauh disudut hati aku seriously aku sangat terkilan dengan tindak tanduk kau. Lebih-lebih lagi bila aku dapat tahu kebenaran yang kau dah buat dibelakang aku. Tapi tak apa. Kau nak ubah fakta pun kebenaran hanya orang yang benar je tahu. Sampai bila kau nak hidup dalam penipuan? Aku tak terkilan sangat sebab kata putus tuh datang dari aku. So, before tuh aku dah betul-betul preparekan diri aku dengan kekuatan luar dan dalam. Kalau dulu aku akan mudah alirkan airmata bila aku luahkan dekat kawan aku, sekarang aku dah boleh senyum walaupun aku tengah berborak isu ini. Ketenangan yang aku rasa lepas aku putuskan semua nih. Bukan itu je, diri dia yang sebenar pun makin hari makin terbongkar. Hikmah disebalik perpisahan ni. Syukur padamu Ya Allah.






Kenapa tidak menerima seseorang itu seadanya dia?


Kenapa tidak jujur dalam perhubungan?


Kenapa perlu bermuka-muka?


Kenapa kenapa dan kenapa?




footnote: pelikss bila dengar cerita yang berbeza pasal perihal ni. apakah??

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...