BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Friday, April 20



Tajuk kemain hebat lagi kan? Haipppphaipppp. Sebelum buat andaian sila baca sampai habis dulu. Antara hidup dan mati tiada kaitan pun okey! Kalau ada tu pun mungkin secara kebetulan jek! [Layan je] 




Korang mesti pernah/ada sukakan seseorang kan? Dia pun suka dekat korang jugak ke macam korang suka dekat dia? Korang tahu? Kalau tak tahu dan korang nak tahu korang kena habiskan baca entri nih sampai habis taw!


 

Macam pakar je dalam bab macam ini. Padahal experience pun tak banyak. Tapi tak pelah aku saja nak kongsi dengan korang semua. Ini semua based on my little experience and my friends experience dan melalui bahan pembacaan. Aku ni kan seorang pendengar yang baik dan pembaca yang tegar. So, ramai gak member aku yang meluahkan perasaan diorang dengan aku pasal kisah cintan cintun diorang. Macam-macam hal. Seronok gak dengar. Aku ni dah macam doktor cinta plak..[perasan je]. Doktor tak bertauliah bolehlah..





Berbalik kepada tajuk di atas, macam mana nak tau si dia [yang kita suka] suka juga kat kita.



1. Yang terang dan nyata lagi bersuluh, si dia akan selalu contact kita tak kira pagi, petang, siang atau malam. Kalau korang je terhegeh-hegeh contct dia, itu may be ada something wrong. Lagi satu kalau dia selalu bagi alasan busy 24jam smpai tak sempat nak contact, itu maknanya dia tak berapa suka nak layan kita. Kalau si dia memang suka kat kita, walau sesibuk mana pun, dia pasti akan menghubungi kita walaupun sebentar.





2. Si dia sanggup berkorban demi kita. Cuba korang try pinjam duit atau harta benda dia. Tak pun try minta tolong apa-apa kat dia. Kalau dia bagi pinjam dan tolong korang means dia memang rela melakukan apa saja demi korang. Ini bermakna dia memang suka atau sayang kat korang. Dia tak sanggup tengok korang dalam kesusahan.





3. Kalau si dia cemburu korang bercerita pasal lelaki/perempuan lain, itu tanda yang bagus. Ini bermakna dia tak nak ada orang lain dalam hidup korang selain dia. Kalau tak percaya, try la buat kat pasangan korang. Kalau takde respon, may be dia ada yang lain. So dia pun tak kisah korang ada yang lain. Parah tu.





4. Si dia akan memperkenalkan korang pada kawan-kawan dan famili diorang. Si dia tak malu nak kenalkan korang dengan member-member dia. Kalau dah bawa jumpa famili lagi bgus. Itu tanda nak hubungan lagi serius. So, korang jgn malu kalau dia nak bawa jumpa famili diorang. Event korang pun mesti bawa gak dia jumpa famili korang. Biar dua-dua famili kenal. Nanti kalau jadi apa-apa senang nak cari.he3 (bukan minta yang bukan-bukan tapi at least biar parents tau dengan sapa kita berkawan)





5. Si dia mengambil tahu tentang famili dan diri korang. Tau asal usul korang, tau dan ingat besday korang. Kira nampakla yang dia berminat nak tau pasal diri korang. Kalau asik terlupa je besday korang, nampak sgt yang dia tak ambil berat pun pasal korang. So better tinggalkan je orang cmtu dan cari je orang lain.





Setakat itu je yang aku boleh kongsikan. Ini semua hanya pandangan peribadi aku. Kalau ada yang tak betul tu betulkan lah. Kepada semua, jangan risau kalau korang masih tiada pasangan kerana jodoh untuk korang telah pun tertulis sejak azali. Jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Lelaki yang baik nescaya akan mendapat wanita dan baik dan sebaliknya.




Beruntunglah kalau orang yang korang suka tuh pun sukakan korang jugak! Kira tak bertepukk sebelah tangan la korang tuh :) [ayat nak sedih]







footnote: "Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya dan Allah takkan bagi. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa."

2 Comments:

  1. ♥ainie muniera♥ said...
    eh , memang mcm tu eayh? betol ke . kuang3x .
    Nrsyikin Tahir said...
    erkkk. yela. HeHeHe

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...