BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Thursday, May 31



Tiada sesiapa yang dapat menafikan kekuasaan yang dimiliki oleh Allah S.W.T baik manusia mahu pun makhluk-makhluk lain.

Setiap yang hidup dan mati, semuanya adalah ketentuan Allah S.W.T dan ketentuan itu jugalah dapat dilakukan olehNya hatta dalam sekelip mata.

Misteri menyelubungi sebuah kampung Bukit Raya Dalam di Pendang apabila seekor ayam sabung kacukan selasih yang disembelih masih lagi hidup walaupun sudah melepasi sembilan hari ternakan itu disembelih.


Kisah Ayam Yang Masih Hidup Walau Sudah 9 Hari Disembelih...


Kejadian tersebut masih lagi baru di mana pemilik ayam ternakan itu, Esomuddin Idris, 40, menyembelih ayamnya untuk dijadikan juadah pada dua minggu yang lepas.

Selepas disembelih, Esomuddin membiarkan ayam itu mati dengan sendirinya memandangkan urat mareh dan urat leher sudah pun terputus.

Bagaimanapun, selepas dua jam dibiarkan ayam itu untuk ‘mati’, Esomuddin terkejut kerana ‘nyawa’ ayam itu masih lagi panjang.

“Saya sembelih mengikut cara yang sepatutnya dan apabila sudah selesai saya keluarkan darahnya serta melepaskannya dengan harapan ayam itu akan mati.

“Saya terkejut, dua jam selepas itu ketika mahu untuk mengambil ayam terbabit, ia berjalan dan memanjat pokok seperti biasa bersama ayam lain,”

Dengan keajaiban dan misteri yang terjadi di kawasan kampung itu, ramai pula yang menawarkan harga yang tinggi untuk memiliki ayam tersebut.

Tetapi, Esomuddin menolak pelawaan tawaran yang diberikan berikutan takut sekiranya perkara misteri itu berubah menjadi khurafat.

Semalam, genap sembilan hari ayam tersebut masih lagi bernyawa. Esomuddin sendiri berasa kasihan dengan ayam itu memandangkan haiwan ternakannya itu tidak dapat makan kerana urat leher sudah diputuskan.

Namun, seorang penduduk kampung tersebut telah membacakan beberapa surah dan ayat Al-quran dan barulah ayam itu mati dengan serta-merta.

Tidaklah sukar bagi Allah S.W.T untuk menyempurnakan semula kejadian setiap makhluk setelah mengalami kereputan jasad dan tulang belakang ketika dibangkitkan atau dicipta semula.

Firman Allah S.W.T bermaksud: “Serta ia mengemukakan satu misal perbandingan kepada Kami (tentang kekuasaan itu), dan ia pula lupakan keadaan Kami menciptakannya sambil ia bertanya : “Siapakah yang dapat menghidupkan tulang-tulang yang telah hancur seperti debu?”. Katakanlah : “Tulang-tulang yang hancur itu akan dihidupkan oleh Tuhan yang menciptakannya pada awal mula wujudnya; dan Ia Maha Mengetahui akan segala keadaan makhluk-makhluk (yang diciptakanNya).” – Surah Yasin : Ayat 78-79.

Subhanallah, kuasa Tuhan.



Alhamdulillah. Setelah aku mengharungi tempoh getir dalam hidup akhirnya aku dah boleh n___n luar dan dalam. Nih semua bekat doa makabah aku dan sokongan kawan-kawan baikk aku. Sayang korang semua. Kalau dulu aku senyum di luar tapi belah dalam aku tak dapat nak senyum sangat. 


Dari apa yang aku alami baru-baru ni aku akan jadikan sebagai pengalaman hidup. Sebagai guru yang paling berkesan untuk tindakan dan keputusan untuk masa akan datang. 


Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku. Aku hanya mengharapkan kebahagian akan jadi milik aku suatu masa nanti. Kepada kengkawan sepupu sepapat yang akan mendirikan umahtangga tuh aku doakan semoga kebahagian korang akan terus kekal hingga ke syurga. Hehe   




*pause*




JIKA KAU BERCINTA BERTUNANG LAGI

Jika Kau bercinta bertunang lagi
tunang cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta bertunang lagi
jagalah kau hatinya

engkau yang memilihnya
tanpa memikirkan tentang diriku
kini ku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya

Jika Kau bercinta bertunang lagi
tunang cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta bertunang lagi
jagalah kau hatinya

aku tak dapat menghalang
engkau punya kemahuan sendiri
biarku hidup hanya mengenang
peristiwa yang tak dapat ku lupa

kini aku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya
selamat tinggal
aku mengundurkan diri




Ekceli last week dah plan dengan team aku nak berbasikal dekat Bukit Cerakah minggu nih. Tapi tetiba tadi masa minum dengan kawan dia pulak ajak pergi Pulau Kapas join group venture dia. [last week lagi dia dok ajak. Peace yooo!] Bayar RM75 je untuk pergi sana. Itu tak termasukk makan minum minyak tol suma la. 


Bila duduk sembang tadi dia cakap kita collect RM150 sorang untuk semua belanja atas tuh. Pehhh. Okla tuh kan. Termasuk makanminum,minyaktol semua. If lebih dia cakap boleh simpan untuk naik Gunung Cemerong minggu depan tuh. Bila pikir balikk memang berbaloi la just spend RM150 jek untuk ikut aktiviti tuh. Nanti kat sana just santai-santai jekk. Siapa tak  nak layan angin pulau memalam. Pehh, dapat pulak duduk depan unggun api sambil petikk gitar. [best kalau pandai dan terror main gitar]


salah satu view dekat gunung cemerong

Sebenarnya nih aktiviti group dia. Dengar cerita dalam 75 orang jgk la yang join [peluang nak cuci mata]. Kalau termasuk aku dengan kawan aku jadi la 80 orang. Erkkk. Ramai kan?  Agak-agak ada tak yang hencem kachak bergaya macam kawan aku tuh. Hehe.


Memandangkan esok tuh tarikh nak gerak, barang apa semua belum ada lagi so, terpaksa la keluar beli sikit. Termasuk beli track selai dua. Koleksi seluar dekat sini tak banyak sangat sebab banyak tinggal dekat kampong. Kang aku pakai kain batik pergi sana ramai yang terkam gadis melayu terakhir nih karang. Tak ke haru nanti. Terlompat-lompat mandi pantai karang terlondeh kain haru aku…



Esok malam kumpul dekat MidValley. Kumpul sana dulu before gerak ke Terengganu. Hope persetujuan last minit nih menjadi la. Yang dekat dierat-eratkan, yang jauh dirapat-rapatkan [maksud tesirat] Chewahh ayat..





Kak Keen:"Tinggalkan perkara yang menjadikan kamu bimbang dan lakukan perkara yang membuatkan kamu tenang"

Wednesday, May 30










Tuesday, May 29





Balikk minggu lepas attend wedding dan majlis tunang sepupu aku. Semua bawah umur dari aku. Yang kahwin tuh aku buatkan bunga telur dari crepe paper. Alaaa, yang aku gembar-gemburkan dalam entri permulaan-bunga-crepe-paper. Nak tahu? Cer baca. Bila baca balikk rupanya entri pasal wedd kawan la bukan sepupu aku' Ampun ya. Tapi hasilnya lebih kurang la.


Hasil dari kerja-tangan aku. [sila rujuk gambar di bawah] Bila semua bajet keluar dari purse aku sorang jekk makanya aku hanya menggunakan barang-barang seminimum mungkin. HeHeHe.


 


Untuk sepupu aku yang bertunang tuh, aku buatkan bakul buah-buahan [sapu minyak kasikk berkilat then main susun jekk bebuah tuh], bakul coklat dan bakul sirih junjung. Sayangnya, kesemua gambar yang aku senap guna hp cap kura-kura aku nih aku terdelete la pulakkk. Hanya menunggu  daripada tunangan sepupu tuh upload jekk. Baru tadi perasan tak ada dalam phone. Aku upload gambar dia bertunang jela ye. Nanti aku update pasal hantaran dia jek :P





*pause*



Semalam balikk Shah Alam tapi tengahari tuh aku sempat jugak aku makan durian. Rezeki. Dekat Batu Kurau sekarang memang musim duiran sekarang. Antara dah gugur atau tidak jekk. Pokok abah aku dah mula gugur sikit-sikit dah. Kira semalam tuh buah durian pertama dari pokok abah aku yang gugur dan aku orang pertama yang makan. HeHeHe. 












 Dan kepada sesiapa yang belum pernah sampai ke Batu Kurau, silalah hadirkan diri anda ke sana sebab banyak tempat yang korang boleh pergi. Terbaru dekat sana ada Kurau Stone [depa translate dari malay ke inggeris]. Kira tempat beriadah plus ada homestay dan macam-macam lagi aktiviti lain. Durian Batu Kurau pun pernah masukk tv. Dalam Majalah 3. Sampai Pekan Batu Kurau korang akan nampak durian terbesar dekat situ...


hanya di Batu Kurau


Tapi durian tipukk jekkk :P




Kak Keen:  Bertuah dilahirkan sebagai anak jati Batu Kurau :)

Friday, May 25



Artis-artis di tanah air semakin hari semakin rancak memperluaskan lagi empayar masing-masing dalam bidang perniagaan. Antara artis yang sedang sibuk berniaga secara kecil-kecilan adalah artis terkenal tanah air iaitu Scha alyahya. Sedang sibuk beliau berlakon masih sempat lagi beliau membuka satu perniagaan kecil dalam bidang fesyen.

Kiosk Schapoholic yang terletak di Level 1, The Curve Shopping Centre Mutiara, Damansara, 47810 Petaling Jaya beroperasi setiap Hari -dari jam10pagi hingga jam 10malam. Antara barangan yang terdapat dikiosk Scha ini seperti tas tangan, cekak rambut, blause, aksesori seperti rantai dan cincin dan pelbagai lagi.

Bagi anda yang berkunjung ke The Curve Damansara singgah la sebentar ke kiosk Scha ini. Baju-baju dan aksesori yang dijual memang sangat menarik dan boleh membuat anda rambang mata. Harga yang sangat berpatutan juga mampu buat anda puas membeli belah di kisok beliau.


  







SUMBER

Thursday, May 24






sumber En Google :P



Bila tiba hujung minggu mesti dalam kepala otakk ni dah sibukk memikir aktiviti yang boleh aku lakukan tanpa mengeluarkan modal. Kalau kena keluarkan pun sikit hanya untuk makan minum minyak kereta jekk. Enough. Nak mandi manda dekat pantai? Karang kulit terbakorr. Kalau kulit dah putih melepakk macam opera cina tuh aku tak kisah. Nih kulit dah macam bontot kuali ada hati nak bagi terbakorr lagi? Memang tak la jawabnya...


Apa yang aku perasaan, kebelakangan nih aku lebih suka aktiviti yang mencabar dan more kepada beriadah dengan kengkawan. [time sekolah dulu pun suka join perkhemahan dalam hutan] Yang boleh keluarkan peluhh then tak melibatkan orang ramai. Maksud aku sekeliling tak crowded dengan lautan manusia. Oh tidak! Aku tak gemarrr. Serabukk kepala otakk.


So, minggu ni aku tak ada aktiviti pun sebab aku nak balikk kampong seorang kazen aku nak kawin then sorang lagi nak bertunang. Yang parahnya majlis depa semua jatuh pada hari yang sama. AHAD. Makkaiiii. Macam mana aku nak pergi nih???





Minggu depan pulak dah plan dengan member kepala adventure nak pergi mandi-manda dekat Air Terjun Sungai Lepoh. Tengok dari Google tempat macam best dan syiokkk habiss jekk. So, selagi tak pergi sendiri tak tahu la syokk habis ke tidakk. Dapat tahu pasal tempat ni pun atas cadangan orang yang memang hobi dia buat hiking bagaii nih :P Yang best sebelum sampai ke air terjun tuh kena jungle tracking dulu taw. Dalam masa 1jam 15min baru sampai dekat air terjun tuh. Bestkan? Dah penat jenjalan tup-tup jumpa air terjun. Wahhhh. Dah boleh bayangkan dah nih :P




Kalau korang nak join nanti jom la. Kita pergi sesama. HeHeHe






Kak Keen: suka tengok keindahan hutan. sejuk plus tenang jekk

Wednesday, May 23










Jom teruskan bacaan anda dengan entri kali ini. Aku bukan nak perli sesiapa pun cuma nak kongsi sesuatu yang berharga dengan pembaca semua... 


Jom baca perbualan ustaz dengan gadis yang tidak menutup aurat. Semoga entri nie menjadi tauladan tuk semua perempuan di luar sana [termasuk la aku sendiri :P]...



Gadis Liberal :
“Salam ustaz…..sorry for disturbing you…I just want to ask something from you…!!”

Ustaz :
“Ok silakan……what you want to know…”

Gadis Liberal :
“Ustaz it is true……perempuan tak menutup aurat ni jahat….?

Ustaz :
“Hmmm kalau mengikut hukum tak menutup aurat tu….memang jahat la kerana tak patuh perintah Allah.!!

Gadis Liberal :
“No no no ustaz you ‘re really wrong……pakaian tak melambangkan perangai dan tingkahlaku….kalau ustaz nak tahu….ramai wanita yang pakai tudung labuh nampak aje sopan…tetapi sebenarnya mereka nilah yang berperangai jahat…mereka hanya berselindung di sebalik tudung mereka…. Tu hipokrit namanya ustaz…..”

Ustaz :
“Sekurang –kurang nya mereka menutup aurat….dosa tidak menutup aurat adalah termasuk di dalam dosa besar kerana perbuatan mendedahkan aurat itu akan membuka pintu kepada zina”

Gadis Liberal :
“Ha ha ha ha ……I don’t think like that ustaz………..sebenarnya..masalah zina…rogol..sumbang mahram…..dan sebagainya yang melibatkan kerosakan akhlak kaum wanita adalah berpunca dari lelaki yang jahat dan bernafsu buas…..bukan sebab kami berpakaian tidak bertudung dan berpurdah.!!!”
“Ustaz pun tahu kan….orang lelaki ni…alim macam mana pun tapi bila tengok orang pompuan…..tercabut serban mereka……ha ha ha ha…”

Ustaz :
“Hai….macam perli saya aje ni….?”

Gadis Liberal :
“Ha ha ha ha….ustaz tak termasuk la…..saya percaya ustaz….. kalau tak saya takkan tanya soalan ni…….ha ha ha ha……!!”

Ustaz :
“Islam mengatakan….Fitnah yang membuka pintu zina itu adalah banyaknya berpunca dari wanita yang tidak menutup aurat dan menjaga kehormatan mereka”

Gadis Liberal :
“Habis tu ustaz…salah orang perempuan lah ye kalau…..orang perempuan diperdaya..dirogol…diragut kesuciannya oleh seorang lelaki playboy….?”

Ustaz :
“Bukan itu maksud saya…….apa yang saya nak katakana ialah…orang perempuan sekiranya tidak mendedahkan diri dengan penyebab yang menyebabkan lelaki cenderung untuk melakukan perbuatan yang jahat…maka selamatlah dirinya..dari sebarang ancaman dan gangguan seksual.”….
“Perbuatan membuka aurat itu bukankah menarik ghairah lelaki untuk melakukan sesuatu yang tak senonoh kepada seorang perempuan?” Hilangnya sifat malu seorang perempuan menyebabkan dirinya bercampur gaul dengan lelaki yang bukan mahram….menyebab terjadinya perbuatan berjumpa…berdating…berdua-duaan …..sehingga pihak yang ketiganya adalah syaitan…lalu syaitan pun membisikkan bisikan syahwat menyebabkan berlakunya perbuatan zina antara dua pasangan sejoli…!!”

Gadis Liberal :
“Alah ustaz …itu sebab orang lelaki lah yang mulakan dulu……orang perempuan ni insan yang lemah terpaksa mengikut kehendak lelaki”

Ustaz :
“Hmmmm…itulah yang tak betul tu…..seorang wanita yang baik….mestilah tegas menjaga maruah dan kehormatan dirinya…..Allah menjadikan wanita ini dari tulang rusuk Nabi Allah Adam a.s untuk hidup mulia sebagai seorang isteri yang mempunyai tugas yang mulia iaitu sebagai peneman suami dan sebagai insan yang berkongsi suka duka bersama suami..setia berkhidmat untuk suami dengan perasaan kasih sayang yang dibina atas dasar cinta…melalui perkahwinan yang sah”
“Bukanlah kasih sayang namanya jika seorang wanita membiarkan dirinya menjadi tempat memuaskan nafsu..lelaki yang jahat….bukan cinta namanya…apabila seorang wanita membiarkan maruahnya dimusnahkan……bukanlah bahagia namanya apabila seorang wanita bersama dengn lelaki tanpa ikatan yang sah.”

Gadis Liberal :
“Ok…ok….ustaz menang……Cuma saya nak ulangi balik ustaz pendapat saya tadi……perempuan yang bertudung pun bukannya baik sangat….ada diantara mereka ni ustaz yang lebih teruk akhlaknya daripada kami yang tidak bertudung ni….?”

Ustaz :
“Ha ha ha….janganlah disalahkan tudung jika akhlak seseorang itu buruk…..!!!….menutup aurat itu perintah Allah…sama ada manusia itu baik atau jahat…kan itu perintah Allah…kita tak boleh pertikaikan……!!”
“Jika akhlak seseorang itu jahat…..maka dia akan dikira dosanya mengikut akhlaknya yang jahat….tetapi jika dia tidak memakai tudung menutup aurat…..maka dosanya akan bertambah lagi…janganlah kita melakukan satu dosa…kemudian kita tambah lagi dosa…akibatnya derita kita di akhirat..lama kita diazab di dalam neraka…..!!”

Gadis Liberal :
“Baiklah ustaz…mungkin tak faham maksud saya…….beginilah saya buat contoh supaya ustaz mudah faham……ada seorang wanita yang tidak menutup aurat…tetapi dia baik..rajin..pemurah ..penyayang…hormat ibubapa…..suka menolong orang…dan ada pula seorang perempuan yang bertudung…tapi jahat…suka mencaci mengata orang…..sombong…pentingkan diri sendiri…kedekut…suka cari gaduh….yang mana lebih baik ustaz……?”

Ustaz :
“Saya faham maksud awak…..oklah….tentang perempuan tidak bertudung walaupun dia..baik…buat amalan baik….pemurah…menolong orang…sememangnya dia akan mendapat pahala dengan amalan baik yang dilakukan….tetapi ingat…Nabi saw pernah menerangkan di dalam satu riwayat….bahawa diakhirat nanti apabila kita dihadapkan di hadapan Allah swt…kita akan ditanya..tentang dosa dan pahala….jika ada dosa yang kita lakukan…maka pahala kita akan dipotong….jika kita banyak melakukan amalan baik sekalipun…tetapi jika tidak menutup aurat….pahala kita akan dipotong mengikut lama mana kita mendedahkan aurat ketika di dunia ini semasa kita hidup….sehingga tiada lagi pahala yang nak dipotong..kita tanggung pula dosa orang yang rosak matanya..akhlaknya…disebabkan oleh kita yang membuka aurat….sehingga kita menjadi manusia yang paling muflis di akhirat lalu dicampakkan kita ke dalam neraka.”
“Adapun perempuan yang bertudung…dia terlepas dari dosa mendedahkan aurat…. Dan jika dia melakukan dosa yang lain…yakni seperti mencaci..mengata…sombong..dan sebagainya…maka itu dosa lain yang dia kena memohon dari Allah keampunan …agar tidak di azab diakhirat….sekiranya tidak dia akan diazab mengikut dosa yang dilakukan…..cumanya tempoh diazab itu tidaklah selama tempoh azab dosa orang yang mendedahkan aurat..kerana tempoh tinggal di neraka disebabkan oleh dosa buka aurat ni… lama sangat.”

Gadis Liberal :
“Oh ye ke ustaz…..maaflah ustaz… saya tak pandai agama……saya cuma dengar orang bercerita…dan ada kawan-kawan saya yang menggelarkan diri mereka “ the liberal gurlz”……yang menyatakan…kalau tak boleh buang sifat-sifat……jahat dalam diri…tak guna pakai tudung labuh……munafik namanya tu……tunggulah sehingga kita benar-benar dah bersedia dan menjadi benar-benar baik….barulah kita pakai tudung tutup aurat…..”

Ustaz :
“Ha ha ha ha ha bila la agaknya tu ….baru awak jadi benar-benar baik…..bila dah masuk kubur….?”
“Satu perkara yang mesti kita ingat…dan perbetulkan persepsi kita…..berubah jadi baik dan bertaubat adalah perkara yang tak boleh ditangguh-tangguh…….berubah dan bertaubat mesti dilakukan serta merta …kerana jika kita tangguh dan tunggu dulu…..maka dikhuatiri kita tidak sempat..bertaubat dan berubah…kerana ajal maut itu tidak kita tahu bila tibanya….apakah kita boleh menjamin umur kita panjang?apakah kita boleh hidup sehingga ke detik masa kita bertaubat dan berubah……”please don’t make your life as a gambling game”jangan perjudikan hidup awak dengan hanya bersandarkan harapan yang tak pasti…..” Jika kita menyatakan kita kena tunggu sehingga dah benar-benar baik dan bersedia baru kita pakai tudung menutup aurat……maka adakah umur kita sepanjang itu untuk sampai ke detik itu????? Jika kita dimatikan Allah bagaimana?”
“Samalah macam awak tidak mahu kahwin hanya kerana awak nak tunggu calon suami yang benar-benar perfect..hensem….macho…hmmm sampai ke tua la tak kahwin jawabnya”

Gadis Liberal :
“Hu huhu ustaz…gerun saya dengar penerangan ustaz ni…..barulah saya faham……..saya ingat apa yang dikatakan oleh kawan-kawan saya tu betul…rupa-rupanya sesat larat kita dibuatnya……!! Terima kasih ustaz…barulah saya faham….dan insyaallah saya akan berubah ….cumanya mungkin ambil masa juga ustaz….maklumlah bukan senang kita nak mulakan perubahan dan benda baru ni…..kawan-kawan saya “The liberal gurlz” pasti terkejut dan mentertawakan saya bila saya berubah memakai tudung…..aduihhhh susahnya ustaz…kalau diorang kutuk saya…mau menangis saya nanti…..”

Ustaz :
“Biarlah kita menangis di dunia ini kerana mentaati perintah Allah dari kita menangis di akhirat kerana di azab akibat mengingkari perintah Allah”

Gadis Liberal :
“Isk…Isk…..Isk…ye lah ustaz…terima kasih….terima kasih…….saya rasa insaf sangat…..terima kasih ustaz…..semoga Allah mengampunkan dosa saya…..”

Ustaz :
“Insyaallah semoga Allah berikan awak kekuatan dan berubah dari yang baik kepada yang lebih baik……..saya akan doakan…..!!”



Kak Keen: Tak pakai tudung tak semestinya depa jahat. pakai tudung tak semestinya baik :P

Tuesday, May 22







Sabtu lepas naikk stage ambikk scroll untuk Degree. Dari kejadian itu aku rumuskan, untuk terima scroll tuh less then 1 minute. Korang perasan tak? Pelajar penat lelah belajar selama 2-3 tahun tapi naikk stage tuh kojapp  jo. Tak boleh ke bagi graduan pose lelama sikit atas stage tuh. Tak pun bagilah graduan catwalk macam model tuh, pusing keliling pentas lelama sikit. HiHiHiHi. Kengkonon bajet hotss gituuuu :P Tetiba bila aku renung balikk gila kauu nak terima scroll tuh lelama atas stage tuh. Graduan dekat ribuan kau nak stay lelama atas stage tuh ada ke yang nak tunggu. Silap haribulan depa lempar dengan telur busukk :P



Walaupun berdiri ataupun catwalk atas stage tuh less then 1minute itulah moments yang paling ditunggu-tunggu oleh mereka yang dah habis belajar. 



Kehadiran makabah aku pada majlis lepas memeriahkan lagi hidup aku. Sebab masa terima scroll untuk Diploma dulu makabah aku tak datang pun :( So sad you know ! Siap nangis lagi bila tengok kengkawan lain boleh pelukk cium makabah depa. Aku nak peluk cium sapa? Yang datang time tuh akak-akak aku jek. Sedih taw !



Jom layan gambar konvo arituh. Sebelum tuh nak gitaw masa konvo aritu aku satu sidang dengan Hanis Zalikha. Alaaa, blogger yang hots & spicy tuh. Dia siap dapat ANC kot. Time nama dia emcee sebut sorakkan kemain hebattt. Kelas kau Hanis…



kenangan semalam :P


adegan yang tak sah kalau tak buat. main lambung mortar board.  tak dan nak sambut kelepekkkk jatuh. jahanam bucu dia :P


pilih yang mana satu :P. ecece. 


peace yo !


Julia. kawan Diploma. Dia datang sebab adik dia konvo sama sidang dengan aku :P


kembar time belajar :P


Thanks to kechikk sebab datang then bai munga ros kt kiteee. nanti awak konvo sy datang jugak :P


Terima Kasih Tan Sri :P Lepas nih Kasi la Lagi :)




Kak Keen: Cadang nak sambung lagi la :P


Thursday, May 17



Seorang perempuan seperti aku
Tak minta segunung intan permata
Tak minta wang berjuta
Cukuplah hanya dihargai
Dikasihi dan dicintai
Diterima seadanya

Seorang perempuan seperti aku
Punya hati yang tak bisa dimengertikan
Punya rasa yang tak mampu diluahkan
Punya jiwa yang penuh kasih sayang

Seorang perempuan seperti aku
Usah sesekali kau sakiti
Kerna pabila sekali terluka
Parutnya sangat berbisa




Kak Keen: Tak ada istilah peluang kedua taw :P





Update gambar pre-convo sikit untuk tatapan insan yang ingin menatapp. HuHuHu. Tak nak bebel banyakkk. Layan jekk gambar guna camera cabukk cap henpon nih. Tak ada Nikon celup Canon ke hapee suma...




kami berempat. eh berlima termasuk baby Bibah :)



macam keretapi jekk <-- laki Bibah cakap. haha...



Kau tembak aku, aku tembak kau. Elok sangat la tuh Bibah ooo



muka nak serius jekkk :)



eksennn jo lobihhh...



baby pun naik stage nanti. hehe



pose gediiikkk...



bestttt. ntah apa yang best la tuh ye !



konon nak buat gaya budak skema. skema la sangat..



warna kulit ikut tone. tengah silver, kiri gold, kanan gangsa. hahaha...tetiba baru sedar kulit da gelap :(



bila tudung dah kelepekkkkkk. 



bila berdiri ikut ketinggian jatuh la ke tangga ke tiga. sapa ingat aku tinggi? pendekk jek la :(



bila muka terpaksa join raptai. ngantukk kot :P




Post-convo nanti aku upload gambar lain ye. Guna OP lagiiii :P Arini ambikk jubah. konvo sabtu nanti. Turn aku sidang pepagi buta. Hope tak sesak macam konvo diploma dulu. Ya Ampun sesakkkkkkk.




Kak Keen: Tahniah kepada graduan yang lain :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...