BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Wednesday, May 9



Pepagi sampai opis terus check email. Dah dua hari tak check. Lepas check cam besa bukak blogspot.com lerrr. Pahtu baru bukak fb. Sekarang nih fb dah jadi medium kedua disebabkan perihal keselamatan. Dekat fb kena hati-hati sikit nak cerita or update apa-apa pun. Ada ramai mata-mata mengusha. Nak approve orang pun dah kena tapiss betul-betul. Yang betul-betul kenal dan agak-agak kenal baru boleh approve. Takut ada stalker diantara mereka. 



Blogspot aku nih tak ramai pun kawan-kawan fb aku tahu so, lebih selamat dan privacy ler kott. Tapi kalau depa jadi silent readers tuh tak tahu la. Masa bukak blogspot tadi terus baca entri baru blogger lain. Yang selalu terupdate tuh memang kemain semangat nak membaca. HeHeHe. Yang menarik perhatian aku bila baca entri cegu Zamani84 tuh. 



Erkkkk. Agak tersentap sikit. Situasi antara aku dengan bekas tunang [bekas tunang adalah KAWANBAIK sy]. Tapi lepas putus tunang nih aku tak rasa aku dengan dia boleh jadi kawan baik macam dulu-dulu. Selalu watching-watching, lepaking   segala bagai. 



Raya tahun nih mungkin tiada lagi kunjungan aku kerumah dia. Tapi kalau dia nak berkunjung kerumah aku sila kan. Aku lempar dia dengan lemang plus rendang mak aku. Aku gurau jekkk. Gilerrr kau nak lempar lemang mak aku yang sedap sesuka hati. Ingat senang ke nak masak lemang? Kalau betul-betul dia datang aku akan hidangkan air kosong plus biskut Hup Seng pepagi raya untuk dia. Spesel tau!!! Tapi aku rasa dia takkan datang sebab dia ada cakap lepas nih [bila putus tunang] kalau aku terserempak dengan dia , dia mintakk aku buat-buat tak kenal. Errrr. Boleh ke macam tuh? Dah itu permintaan dia aku ikut je. Janji dia selesa. Kalau aku yang Nampak dia dulu aku akan tegur macam biasa. Tapi kalau dia Nampak aku dulu tapi dia melarikan diri itu aku tak boleh nak tolong. Kalau dia selesa macam tuh aku ikut kehendak dia.



Lepas kes putus tunang nih aku Nampak diri aku makin protective and prejudice. Gerrr. Aku pon tak tahu kenapa.  Tapi aku rasa sebab aku tak nak kengkawan dan family aku jadi macam aku kott.



*pause*



Tengok aku dahj merepekk pepanjang gilerrr. Ekceli nak share je apa yang cegu tuh update dekat entri dia semalam…




Disetiap kata dalam tuh dia pernah cakap dekat aku tapi tanpa pengetahuan aku dia dah ada kekasih hati yang lagi umpphhh dari aku. Aku bukan wanita yang tegar merampas kekasih orang lain hanya untuk kepentingan diri dan keluarga. Kalau ye pun pilihan keluarga perlu ke sampai kau nak menipu segala. Kengkonon kau nak tunjuk dekat family kau yang kau tuh baikkkkkkk sangat lah ye? Tapi bila semua dah terbongkar mulalah kau gelabah. Kelakar pulak pikir bila kau yang dalam kategori kasanova tuh gelabah bila aku dapat tahu semuanya. Takk adanya aku nak rogol kau kalau kau gtau awal-awal sebelum bertunang. Cakap terus terang kau dah dah calon bini kan lebih baikk lebih senang. Paling kuat pun aku bomm je kau dengan kereta kau tuh tak pun kerat . Puas hati aku! HaHaHaHa

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    Salam, saya pun penah terkena macam awak, cuma bezanya saya dengan dia belum bertunang. Saya dengan dia ada masalah restu mak ayah saya, jadi kami usaha nak dapatkan restu mak ayah saya. Lepas puas berusaha, akhirnya mak ayah saya merestui hubungan saya dengan dia, kononnya nak terus bertunanglah, tapi bila saya beritahu dia yang mak ayah saya dah merestui, dia cakap dekat saya dia taknak pula restu mak ayah saya.. bila saya tanya kenapa, dia taknak jawab, frust menggila saya masa tu sampai jatuh sakit tapi masih cuba berbaik sangka pada dia. Akhirnya nak jadi cerita, 2 minggu selepas kejadian tu, waktu tu saya baru nak drive keluar dari pintu masjid lepas solat maghrib, saya terserempak kereta dia dan saya ekori dia sampai ke satu kawasan perumahan, rupanya dia tengah ambil gf dia nak pergi dating.. barulah terbongkar rahsia dia selama ni. Bila saya call dia, dia taknak jawab (yelah tengah dating kan), tapi 2 jam lepas tu, dia call saya.. saya cakap semua yang saya nampak. Dia mulanya macam kaget jugak, tapi kemudian dia gelak2 tanpa rasa berdosa buat saya macam tu.. Masa tu, saya rasa nak menyumpah2 dia, tapi nasib baik saya tak tersampai nak mencarut dekat dia, cuma saya kata sinis dekat dia suruh dia kahwin cepat2 jangan buat dosa mempermainkan hati orang lagi. Sejak dari tu, saya tak pernah angkat dia call walaupun ada beberapa kali dia cuba call. Saya ignore dia dalam facebook dan tunjuk macam saya tak sedih pun kalau dia takde walaupun dia 'like' semua post yang saya letak dalam facebook tu (walaupun takde kaitan dengan dia). Sekarang ni, dia mungkin tengah bahagia kot tapi saya pun bahagia jugak sebab dilamar oleh orang yang lebih berpelajaran dan lebih beragama dari dia. Mungkin Allah sayang saya, sebab tu Allah tunjukkan pada saya.. Semua kejadian tu ada hikmah disebaliknya, nasib baiklah saya dipisahkan dari dia, kalau tak, makan hati berulam jantunglah hidup dengan orang yang tak setia.. :)

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...