BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Tuesday, July 3

29 Jun hingga 2 Julai aku berada di kampong aku. Motif balikk kampong aku dah story dalam ENTRI INI. Planning nak stay dekat kampong sampai ari Ahad je sebab Isnin kena kerja. Tetapi sebab kehebatan dan keseronokkan berada di bukit durian abah aku pada sesi pagi dan petang tuh menjadikan aku terus tak nak balikk shah alam. Muehehe [padahal hati rasa sayu bila berada di UiTM tuh]. Sabtu malam tuh terus mesej bff aku Tanya available lagi tak offer dia nak tumpangkan aku balikk isnin tuh. Bila dia cakap ‘no hal’ senyum jelaaa. Yes! Boleh lupakan kejapp mood kerja ari isnin tuh :P

29 Jun 2012 [Jumaat]

OK.  Nak story aktiviti menarikk minggu aku balikk tuh. Jumaat lepas semayang jumaat gerakk balikk. Sampai umahhh ngam-ngam azan maghrib. Lepas mandi rehat-rehatkan badan semua terus bersiap ke umah kawan aku yang nak kenduri esokknya tuhh. Dalam 8.45 pm aku sampai. Sampai-sampai aku cari makann dulu. Kebetulan time aku sampai tuh depa dah makann. Timing yang cantikk. Perut kenyang naikk jumpa pengantin. Pot-pet pot-pet kejap. Cukup masa dia turun untuk majlis khatam quran.

Dah selesai khatam quran semua, aku tunggu nak inaikan jari-jemari dia pulakkk. Inai aku import dari shah alam. Setel pakaikan inai dia lebih kurang pukul 1.30 cenggitu. Kena pulakk pakaikan inai untuk anak buah dia yang sorang tuhhh. Lepas tuh giliran jari kanan aku pulakk. Motipp aku pakai inai sebab tangan aku dah comot time pakaikan inai dekat kawan aku tuhh…

Memandangkan dah lewat aku pun terus ZzzZZZzzz dekat umah dia. Beradu di bilik pengantin opkoss. Tapi bukan atas katil pangantinn hokeyyy! Atas lantai jekkk :P

30 Jun 2012 [Sabtu]

Bangun pepagi subuh terus balikk umahh. Dalam pukul 7 tuh sibukk tengokk dekat dapur. Ketong ketiang bunyi akak aku menyibukkan diri dekat dapur [setakat jengahh tunjuk muka jela]. Tengokk jam awal lagi terus ajakk adik aku pergi bukit durian. Semangat kemain pepagi nak naikk bukit durian. Pehh kena angin bukit pepagi sejukk je. Nak-nak badan kecikk cam aku. Terus menusuk ke tulang angin tuh. Haha...

dah bersedia nak keluarkan peluhhh nih. tengok! siap pakai boot lagiii

Sampai-sampai tolongg abah kutip durian. Terletakk nunnnnnnnnnnnn di puncak bukit. Jadi mangsa adikk aku bila dia suruh aku naikk ke kawasan tuh. Dia naikk dekat bukit yang curaman dia sikit rendah dari aku. Cehhh. Dah sampai bawahh baru adikk aku gelakk. Aku nih dah temengah-mengah kembang kempis hidung tahan penat. The next day aku pulak yang decide area mana aku kena kutip area mana dia kena kutip. Muehehe. Baru fair cara aku. Memasing dapat kawasan bukitt :P

kalau masukk hutan/bukit tak sahh kalau tak ada dua ekor benda alah nih...yaitu, nyamukk dan pacat...

puncakkk bukitt durian...

model durian 2012 :p hahahaha

abah aku sedang memasukkan durian ke dalam bakul besi dia :)

kasikkk fokus sikit durian umphhh tuh...

Lepas kutip durian teringin nak makan dokong. Kena panjat sendiri. Sensorang turun ke paya bukit nak panjat pokok. Sedang elok lepaking atas pokok bunyi pulak incoming call. Kawan yang nak bersanding tuh tipon pulakk. Mintak aku jadi pengapit dia jugak. Aku cakap la 'wehh, aku atas pokok lgi nih. cari la sesapa yang nak jadi pengapit mu tuh. Hah, suruh kak bibah [sepupu dia] jadi pengapit mu. Kalau dia tak bolehh baru mesej aku'. Hehe. Dia pun cakap 'okey. Aku tipon bibah dulu. Kalau dia tak boleh aku nak mu jugak jadi pengapit aku'. Erkkk. Dalam hati dok berdoa mintak-mintak la bibah nak jadi pengapit dia.

Dalam 5 min lepas tuh bunyikk pulak mesej ‘u have a new mesej bla bla bla’.

Semangat bukak mesej…

Ogey: dia x dak la keen. Dia keja aku rasa. Call x angkat. Wei, cepat la tolong aku. Xdak sapa nih

Aku: yela. Tp baju xmatch lgsg la. Baju kale cekelet. Yela2. Aku balikk skg…;(

Termenung kejap atas pokok sambil berdoa moga tak terjumpa dengan orang yang aku tak nak jumpa. Perlahan-lahan turun dari pokok...

gambar dari atas pokok. hehehehe

Nih la buah dokong santapan selepas penat daki bukittt. Menurut abah aku pertengahan puasa dah bolehh ambikk jual buah dokong nihh. Dan yang menarikknya dijangkakan buah dokong kali nih boleh dapat dalam 10tan. Ermmm. Banyakkk tuh. rezeki abah aku tahun nih. EH! silapppp. Rezeki kami sekeluarga tahun nihh. Nak makan dokong silalah ke rumah aku raya nanti :)

Balikk umah terus iron baju then dalam 12.30 terus ke umah kawan aku tuhh. Sampai-sampai dia tengah make-up…

[Nanti aku sambung untuk sesi petang dan Ahad tuh. Penat nak menaip…..]

2 Comments:

1. Unknown said...
    durian.. enak makan bersama pulut.
    Anonymous said...
    as salam syikin. sy yana. sy ade bnde nk tny psl ujian fizikal yg awk dpt dri spa aritu.blh x add sy kt fb? yana marumaruto. sy nk tny psl pnglmn awk gi exam tu. tlg add sy ASAP ea.. tq :)