BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Monday, September 24

Hye korang. Nampak sangat aku tak ada kerja arini kan? Terlepas post entri 2 ketoll arini. Ekceli aku dalam dilemma sekarang nihh. Entri kali nih just nak tanya pendapat kawan kawan pasal sambung belajar. Aku ada niat la untuk sambung belajar untuk intake akan datang. Tapiiiiiii dilemma pulakk bila pikir pasal yuran. Masalah untuk sem pertama jeeeeee. Sebab untuk sem berikutnya harap dapat bayar guna duit pinjaman.

Hah! Bila sebut pinjaman nihh yang buat aku pening nihhh. Mana aku boleh dapat pinjaman untuk sambung belajar nihh ehh? 


Aku bercadang nak sambung dalam MBA by coursework. Nak sambung by research memang takk la kot. Erkkk. Aku ni elergikk sikit dengan thesis. Hehe. Nak nak kena pulakk hadappp journal yang berlambakkk tuhh. Memang takk laaaa...

Aku mungkin ambikk mode PJJ. Ambikk masa paling lama 2 tahun. Kalau fulltime dalam setahun hingga setahun setengah jelaa. Decide nak ambikk partime sebab aku nak ada duit poket jugakk sebab kalau aku ambikk mode fulltime memang akan membebankan family aku lagi. Kalau aku kerja plus aku ambikk master secara partime kira tak ada laa membebankan. Duit poket masukk belajar pun aku boleh. Betul tak? Hari ahad aku pun terisi dengan kehadiran aku ke kuliahh. [ecece dah verangannn tuhhh] Tak ada lah membutaa je dekat rumah. Ye dakk? 

Back to the point. Tadi lepas google PTPTN memang ada pinjaman untuk Master tapiii tak sure berapa boleh dapat. Then, mybrain pun ada. Tapi dengan status pekerjaan aku ni plus mode pengajian partime aku tuh not sure bolehh lepas ke takk. Then, tadi bukak jugak Dermasiswa Perak tapiiii untuk master tak ada peruntukann. so, now aku akan focus untuk dua sumber nih dahulu. Kot kot lepas nih ada sumber lain yang boleh dipertimbangkan akan aku usher usher lagi. 

Memandangkan aku lepasan diploma dan ijazah dari UiTM, so, otomatikk aku akan sambung dengan UiTM jugak. hehe. Kira UiTM dihatiku la.. Mau tak dihatiku kerja pun dengan UiTM jugak..Owhh UiTM Di Hatiku [sambil nyanyi lagi UiTM Di Hatiku].

Kalau korang ada info boleh la sharing dengan aku. Sekarang nihh aku memang sangat sangat memerlukan sumber sumber pinjaman yang layak untuk aku mohon…pelissss, inform aku eh :D macehhhh

3 Comments:

  1. Unknown said...
    Hi and salam.

    Saya Ayu dari seremban. Awak dah start MBA? Boleh share dgn saya any info and tips nak further MBA? in term of course, fee, etc.

    Really appreciate if u can share with me.

    my email : cthanishidayu87@yahoo.com
    Unknown said...
    Hi and salam.

    Saya Ayu from Seremban.Awak dah start MBA? Boleh share dgn saya any info, tips untuk further MBA? In term of course, fee, etc..

    Really appreciate if you can share any.

    my email : cthanishidayu87@yahoo.com
    Nrsyikin Tahir said...
    Wasalam..

    sorry ayu, sy lama xbukak blog. actually, sy tak further study pon. xad info la yg sy boleh kongsi dengan ayu pasal MBA..really sorry dear

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...