BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Sunday, January 23

                    Ujar wanita, mereka adalah lembut

                        Antara lemah Dan lembut.....
                             besar  perbezaannya

                    Namun Ada yang tidak rela mengakuinya

                            Telah ditakdirkan ...
               kerana lembut , wanita tidak gemar perbalahan..
                Kecuali jika  terpaksa, Lalu wanita pun diam

                        Diam seolah-olah menerima...

              Dalam diam, wanita gigih melaksanakan kewajipan
                  Dalam diam ,wanita terus terusan bekerja

              Di pejabat sebagai kerani...di rumah sebagai suri
               Dari sebelum tercalit garis putih di subuh Hari
                    Hingga jarum jam tegak bertindih jari

        Lelaki yang mengaku kuat , celik Mata sarapan sudah terhidang
      Apabila pulang dari pejabat...di kerusi malas longlai terlentang

             Isteri dikatakan lemah...bergelut di dapur memasak
      Suami yang mengaku gagah...bersantai di hadapan TV tidak bergerak

               Selesai memasak wanita menguruskan anak-anak
                Menyapu sampah,mengemas rumah yang berselerak

               Lelaki keletihan kerana memandu di jalan sesak
                     Berehat,menonton TV sambil tergelak

        Dalam diam wanita dianggap lemah...terus berlumba dengan masa
             Memandikan anak, melipat pakaian dan membasuh baju
                   Kakitangan semua digerakkan dengan laju
                 Menyiram pohon-pohon bunga yang mulai layu

                    Sebelum solat Magrib untuk sujud...

                             Menyembah yang Satu
                       Makanan dihidang selepas solat
                Selesai kerja rumah,anak-anak diajar mengaji

                 Sedang suami tersandar semula seperti tadi

               Sebagai isteri kesetiaan wanita sentiasa diuji
               Dalam diam semua tugas rumah segera dibereskan

      Lelaki terpelajar celik hati... Ingin menghapuskan diskriminasi
                      Lantang membela nasib wanita....
                   Memberi kesedaran supaya segera bangkit
    Meminta lelaki jangan lagi memperlakukan wanita mengikut adab tradisi

                         Hukum agama telah terpapar

                   Tugas suami mengemas rumah,menjaga anak
                    Membasuh pakaian,menyediakan makanan

                    Jika suami tidak terdaya melakukannya
                      Seorang pembantu wajar disediakan

                    Lelaki yang hanyut dalam keasyikan
                       Tidak mampu menerima perubahan
                         Rela bertahan bagaimana jua
                 Asalkan cara hidup tradisi terus dinikmati

                                 Dalam diam
                      Wanita yang sering dianggap lemah
                   Meneruskan hidup dalam segala kekuatan


                  Tak perlu mencari teman secantik BALQIS,
                       Jika diri tak seindah SULAIMAN,

                   Mengapa mengharap teman setampan YUSUF,
                      Jika kasih tak setulus ZULAIKHA,

                   Tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM,
                           Jika tak sekuat SARAH,

              Mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH,
                 Jika diri tak sesempurna RASULULLAH  S.A.W,


                 Tak guna Ada MATA kalau tak dapat  MELIHAT,
                Tak guna Ada HATI kalau tak tahu MENILAI....

love is only a chapter in a guy's life, but to a girl, it's the whole book

Meaning of Color of Roses:

Red Rose
This one is the most obvious. It means "I love you." It represents romance and love.

Deep Pink
This simply means "thank you". If someone you know does something nice for you, a deep pink rose is a good way of saying "thank you".

Regular Pink
A pink rose represents happiness. It's great to give a pink rose to a partner to say, "I'm very happy with our relationship."

Light Pink
A light pink rose means "sympathy". When someone has had a loss then light pink roses is a very nice way of expressing your condolences.
White Rose
A white rose symbolizes innocence and purity. When combined with red roses (see further down), it represents "unity".
Yellow Rose
A yellow rose symbolizes friendship and caring. It's the perfect innocent gift to give to a friend or give to a loved one when you simply want to say "I care". When given to a friend it also means "I'm happy with our friendship."
 
Lavender Rose
A lavender rose is a symbol of "falling in love". When you give it to a person you are saying "I have fallen in love with you and am enchanted by you."

Orange Rose
An orange rose is a symbol of desire. "I desire you" or "I desire to get to know you better" is the message that orange roses send.

Black Rose
Never ever give a woman a black rose, because Hollywood has, unfortunately, made out the meaning to be "death". These aren't easy to find and some maintain that they don't actually "exist".

Blue Rose
A blue rose is very hard to reproduce or find, although some floral companies are trying to do it naturally. Others just dye them. To some a blue rose symbolizes "mystery" and to others "attaining the impossible". A blue rose given can symbolize the rarity of your partner. You have attained the impossible.



Mixture of White and Red Roses
When you deliver white and red roses together to someone, it is a symbol of unification and unity. "May we always be together as one."


 ............................................................................................


A single rose says a lot and a lot more distinctly  in different colors

 A single red rose says: “I love you” 

A single white rose says: “My feelings are pure” 

A single yellow rose says: “You bring joy to my life” “Let’s be friends” 

A single pink rose says: “I like you” 

A single orange rose says: “I am proud of you” 

A single peach rose says: “Thank you” “I sympathize with you” 

A single lavender rose says: “I am enchanted by you” 

A single blue rose says: “You seem like an unattainable dream" 

 

............................................................................................


Meaning of Number of Roses:

1 Rose:
Single rose means love at first sight or I love you.

2 Roses: 
Tow roses convey the meaning of mutual love and deep affection.

3 Roses: 
Three rose represents the couple and their love. It’s a traditional first month of anniversary gift.

6 Roses: 
Six roses are gifted to let someone know “I want to be yours”.

7 Roses: 
Seven rose expresses the infatuation.

9 Roses: 
Nines roses is a commitment of living together

10 Roses: 
Ten roses conveys the message, “You are a perfect couple” or “I am yours”.

11 Roses: 
Eleven roses are a symbol of uniqueness. It means, “You are the most beloved person of my life”.

12 Roses:
A dozen of rose shouts “Be mine!”

13 Roses: 
Thirteen roses are gifted to admire someone secretly.

15 Roses: 
Fifteen roses are gifted when someone is sorry and wants to be forgiven.

20 Roses:
A bouquet of twenty rose symbolize the sincere love.

21 Roses: 
 Twenty one roses stand for the dedication for love.

24 Roses: 
A perfect two dozens of roses shout “I am yours”.

25 Roses:  
Twenty five roses are sent to congratulate someone.

33 Roses: 
Thirty three roses mean, “I mind is filled with love and affection for you”.

36 Rose: 
Three dozen of roses say for you, “I will never forget your romantic moments”.

40 Roses: 
Forth roses indicate genuine love.

50 Roses: 
Fifty roses mean regretless love.

99 Roses: 
Ninety nine roses symbolize love forever.

100 Roses: 
One hundred roses points to a commitment of long harmonious and dense married life.

101 Roses: 
One hundred and one roses shouts “You are my one and only love”

108 Roses: 
One hundred and eight roses say,” Please marry me”.

111 Roses: 
One hundred eleven roses are gifted to wish the new born baby and the parents.

365 Roses: 
Three fifty five roses mean a love that’s never forgotten and always alive.

999 Roses: 
Nine hundred and ninety nine roses symbolize everlasting love.

1001 Roses: 
One thousand and one roses speak of a faithful love that will live on forever.
 
video

Saturday, January 22

 
...Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya. Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya....

Thursday, January 20

cinta itu sebenarnya sangat berharga & kita perlu mgambil masa mcukupi utk mgenali sesorang itu sebelum mlafazkan kata cinta kepadanya.

apa erti cinta jika sekadar lafaz di mulut dan bukan datang dari hati.

pernahkah anda mcari sesuatu barang y dperlukan ttp tidak bjumpa? sebaliknya apabila barang itu tidak dperlukan, tanpa anda cari, ia ada pula di depan mata. oleh itu, jangan tburu-buru mcari cinta keranna ada kmungkinan ia akan datang sndiri kpd kita ketika kita tidak lagi mburunya.

hidup memang mmerlukan cinta. ttp cinta bukan segala-galanya d dalam khidupan.

jika kita kecewa bcinta, jgn dsalahkan takdir keranan Tuhan lebey mgetahui apa y tbaik utk kita. d mata kita mungkin ia satu kburukan, sedangkan ada byk hikmag tsembunyi d sebaliknya y tidak kita sedari.

tidak salah utk bsedih dan kecewa apabila putus cinta, namun jgn kterlaluan hingga bfikir serta btindak kterlaluan dan bukan2. byk lagi kutamaan lain d dalam khidupan ini dan bbukan cinta semata-mata....

..................................................................................................................

..."Kemanakah hatimu kala aku, Menanti kata cinta Mengalir air mata, Kala sepi tiba, Terasakan langkahmu makin laju, Melangkah batas rindu, Dan aku pun memburu, Mentari yang jauh"...

tgk syok ak bborak ngn kwn ak tup2 lagu ni plak bkumandang d radio. itulah lagu y bjaya myentap hatiku td mnerusi sistem pendengaranku stelah sekian lama ak tidak mmutarkan lagu itu mnerusi komputer ribaku. tahniah radio ERA. 

lagu itu mbuatkan ak terimbau kenangan pada 09.10.10. tarikh y mngingatkan ak kpd sme1 y pnah ak 'suka'. mdgr nyanyianya scara 'live'. tidak dnafikan suara dye mmg best. bukan nk mmuji tp mmg itu knyataan. arghhh. (ttibe trase rindu plak kt dye. T_T. rindu dari jauh jela) semoga kbahagiaan & kgembiraan mgiringi stiap langkahmu....:)


im just arrived at home at 12.50am from watchin midnite movie 'khurafat' wif my housemate, cik anna, liza n sofea. b4 msuk panggung tu, ktorg jenjalan kt MP kejap. cdg nk crik novel 'Harga Sebuah Cinta' tp sayangnya MPH da tutup. agak kehampaan la. huhu. xpe2 next time boley cri lagi :). hehe. so, nk mgubat hati y kuciwa ni, ak pon kuarkan duit ak y sedia sikit ni ke BR (alasan je). nyum2. da lme xmkan BR....
will be my 4th novels
tp skg ni ak da konfius. sambungan novel 'Akhir Sebuah Cinta' pon da ad kt pasaran skg ni. huhu. tajuk nvel tu 'Hingga Ke Akhirnya'..huhuhu.. tolong! tolong! sy nk novel2 tu. tp bajet xboley lebey2.. sobsobsob..mne 1 nk pilih ni?? lets me think about it oke!!!

will be my 3rd novels
sambung pasal tgk khurafat plak. kecian ak tgk sofea n liza. dr awl smpai habes asik ttup mate je..huhu. liza lg byk ttup mata dr sofea. pasni xyah tgk citer hantu lg ehh. kite tgk citer cinta plak ye..:) 

myampah plak ak ngn mamat 2 ekor sblah ak. bising je. nk borak2 kt luar la. masuk panggung nk tgk movie bkan nk dgr korang cotcet cotcet. haishhh. geram je. 

bagi ak citer khurafat ni xde la takut sgt. biase2 je. ad sikit je scene2 y tkejut. jalan citer dye beshh jgk la. ad citer y nk dsmpaikan. hehe. tp y beshhnye citer tu sb Syamsul Yusof tu la. macho abes..hehehe. sy suke Syamsul Yusof. dlm citer ni sronok plak tgk Liyana Jasmay pakai tudung, nmpak cute je... ap2 pon bg ak citer 'Jangan Pandang Belakang' lg best & seram dari 'Khurafat.. bg korang plak xtaw la. stiap org ad pndpat & pndangan masing2...:))

dah la. xboley tulis byk2. time to sleep now..nti sambung lg ehh. jgn serik2 bce blog sy taw. kalau rajin2 tu, komen la skali ye..:) hehehehe

Wednesday, January 19

Dulu-dulu, aku percaya cinta pandang pertama.. Tapi itu dulu.. Manusia berubah mengikut pengalaman dan kematangan usia.. Kini, aku tak lagi yakin cinta lahir melalui pandangan pertama.. Bagi aku, cinta yang benar-benar cinta lahir melalui satu jangka masa.. Melalui tempoh mulanya sebuah perkenalan, menilai hati budi, mengetahui segalanya tentang diri seseorang luar dan dalam, maka cinta akan lahir.. Yup.. Bagi aku, memang betul, tak kenal maka tak cinta..
Dalam fasa hidup aku kini, aku sedang mula untuk belajar dan menerima sesuatu.. Aku mula perlahan-lahan mengakui kebenaran kata-kata Kahlil Gibran yang satu ini.. Benar kata orang, kita belajar melalui pengalaman..

"Jangan kau kira cinta datang dari keakraban yang lama dan pendekatan yang tekun.. Cinta adalah kesesuaian jiwa.. Dan jika ianya tak pernah ada, cinta takkan tercipta dalam hitungan tahun bahkan abad.."

Kesesuaian jiwa datang dari dua-dua jiwa.. Bukannya hanya satu jiwa.. Andai satu jiwa saja yang merasakan kesesuaiannya dan lagi satu tidak, maka kesesuaian jiwa itu takkan pernah wujud sampai bila-bila.. Dan cinta.. Adalah kesesuaian jiwa.. Teman jiwa.. =)


5star--Bingkisan  dari Cinta Untukmu

Kata Sang Pujangga

aku sendiri sukar mengerti
mengapa jantung ini berdedar bagaikan mahu gugur ke bumi
aku sendiri tidak memahami
mengapa terasa sepi dunia ini apabila kau jauh dari sisi
tersentak diriku apabila hati ini belajar mengenal erti cemburu.

aku kelu sendiri, memikirkan keanehan yang menimpa diri
seakan akan aku melayang di udara
ohh..indahnya perasaan ini, membuatkan aku sentiasa ingin tersenyum selalu.

kupandang wajahnya yang tidak seindah ratu cantik Malaysia
jauh sekali ratu cantik dunia
kulihat senyumannya yang tidak semanis Nora Danish
kulihat kerdipan matanya yang tidak selincah Ekin...
Opss itu isteri Mawi.

aku kelu sendiri, kaku bagaikan lumpuh seluruh badan
ohh.. di manakah keindahan wanita ini
aku tidak percaya bahawa aku boleh mencintai wanita ini
tidak ada apa apa keistimewaan padanya untuk kubanggakan
sekelumit pun tidak ada ciri wanita idamanku.

lalu, aku memilih untuk meninggalkannya, menjauhinya
aku memilih melukai hatinya
melukai perasaannya. aku memaksa diri untuk mengasarinya
aku terpaksa melakukanya demi membuang perasaan ini
demi membunuh cinta ini, dan menamatkan rasa sayang ini.

namun, sukarnya membuang rasa rindu
kosongnya jiwa ini tanpamu di sisi wahai gadisku
aku mahu mengetepikan segalanya
aku mahu kau menjadi permaisuriku wahai gadisku.

namun malangnya kau kini dikebas musuhku
peritnya hati ini menyedari rupanya tiada cinta darimu
untukku.

namun egoku tidak akan menyerah kalah...
kau akanku miliki
tidak akan pernah membenarkan kesukaanku dirampas
orang
sekalipun kau menangis air mata darah untuk kembali kepada kekasihmu
tidak akan aku lemah terhadap air matamu itu...
kerana kini baru kusedari,
kaulah wanita yang sangat cantik dalam hidupku selain 
nenekku
wahai gadisku, akulah sang punjangga yang tak pernah lelah.

*********************************************


Bicara Sang Gadis

sering kau mengganggu ketenteramanku
sehinggakan sudah tidak ada ruang untukku melarikan 
diri lagi.

aku dijadikan bahan gurau senda olehmu
aku dijadikan mangsa untuk kau menghiburkan hatimu
dan aku dijadikan bahan uji kajimu bagi melampiaskan
segala kenakalanmu yang tidak ubah seperti Shinchan
letih diriku melayan karenahmu yang tidak jemu-
jemu mengusikku 
sehinggakan alam kanak-kanak meninggalkan kita 
kau masih juga dengan kenakalan yang tidak sudah-sudah

sungguh, tidak dapat aku membohongi diriku lagi
betapa kehadiranmu amat bermakna dalam kehidupanku
tanpa kusedari, aku telah terlalu biasa dengan adanya
dirimu.

bila kau tiada walau seketika, alamku terasa sepi
kensunyian membaluti sekeping hati
aku memberanikan diriku untuk mengatakan inilah
kasih sayang dalam sebuah persahabatan.

benarkah perasaan untuk sahabat? aku sendiri keliru
wahai pujanggaku, adakah perasaan ini adalah cinta?

kutatap wajahmu di kala dirimu terleka
rambutmu kulihat kusut masai bagaikan penagih dadah 
yang tegar
kulihat matamu yang kuyu dikala kau berbicara
kau seumpama apek jual sayur yang tidak cukup tidur
aku renung bibirmu yang lincah berkata-kata,
aku mendapati senyumanmu umpama bapak ayam yang
mencari mangsa 
aku mencuri-curi melihat penampilanmu yang selekeh,
kau tidak ubah seperti penyanyi rock jalanan
menyedari hakikat itu, terasa inginku memanjat bangunan
A famosa lalu terjun kebawah
biarlah aku tenggelam ke dalam dasar tanah yang dalam
lagi kelam
mungkin itu adalah lebih baik dari mencintaimu.

namun, kau kini telah pergi meninggalkan aku tanpa dapat 
aku menghalang
terasa bagaikan melayang nyawaku ini daripada jasad
mengharungi hari tanpamu. hari hari yang kulalui terasa asing sekali
lalu jadilah aku gadis yang mencintai kenangan.

setelah kau kutemui, kau telah berubah
aku bagaikan tidak percaya melihat betapa kacaknya dirimu
kau menjadi rebutan para jelitawan
sedangkan aku tidak kau pandang walau sebelah mata
kau telah menjadi kaya-raya
kerana rupa, kerana kekayaan, kau telah menjadi lelaki yang cukup asing bagiku.
kau membuatkan aku merindui pujanggaku yang sering kali
menghiburkan hatiku.

ohh... betapa aku benar-benar mahu kau seperti dahulu
pujanggaku, kembalilah seperti suatu masa dahulu.. kerana 
gadis ini amat merinduimu.

p/s: pd kakinovel tu, try la bce novel ni..mmg best..


Sunday, January 16

entry kali ni pasal aktiviti ak pd hari sabtu 15hb d Melaka Wonderland Theme Park & Resort d Ayer Keroh.jarak tmpt tu xla jauh sgt dr area umah ak. sb kami nek bas kul 12.00pm smpai sne kul 12.20 mcm tu la. jalan kaki msuk dlm 10 min mcm tu la. hehe. mmg sempoi je g sne, da la b2, msing2 xtaw tmpt tu kt mne. y taw dkt dkt tman botanikal. so, dr situ kmi tnye org kt situ, then org tu gtaw jalan dpan sikit je, x jauh pon. pheww~ nasib betol. buatnye salah tmpt kn ssah. jalan punye jalan, jmpe la kami tmpt y nk d tuju. bkan main xcited giler kami. y bwh ni gmbr mse kmi bru smpai..tgk la ye..pastu jgn lupe komen skali..kikiki

langkah bermula :d
my partner :)
we r here..hehehe
again :)

mse nk masuk tu kne plak check beg kalu2 ad mkanan. mcm bangang!!!! da la mmg ak bwk makanan. tpkse la tggl kt luar tu. benci betol. sume mainan kt situ kmi da main kecuali ad 2 je sb y 1 tu dorang x bukak n lg 1 tu khas utk org y pkai bju renang utk pmpuan n xpkai baju utk lelaki. rase rugi je sb y tu nmpak mcm best. xpe2. next time ad lg kn?kn?kn?.



Four-Storey Slide
Slide Down
Slide Down
The Pendulum

The Pendulum
Our Pony Ride
Our Pony Ride
The Kamikaze Racer

da brulang kali main sume ttp xpuas. nk main je lg.hehe. ad tu siap ish gud bye da tp tup2 dtg main lg. hehehehe. rase berat hati je nk balik. mule ckp nk blik 4.30 tp bpe kali hold xtaw la smpai kul 6 ptg bru blik. nsib dekat je. ehehehe. k la. entry kali ni smpai sini je.


mkan time smbil jalan pulang
da mcm duta plak..hehe
bajet cumey la ni :)

tempat ni best. lepas ni nk pergi lagiiiiiiii. nak main puas2..hehe

Saturday, January 15


Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya...

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA...

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah  tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA...

Kecantikan Lelaki 

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah :- 

1) Lelaki y mampu mgalirkan airmata untuk ingatan
2) Lelaki y sedia menerima segala teguran
3) Lelaki y mberi madu setelah dberi racun
4) Lelaki y tenang & lapang dada
5) Lelaki y baik sangka
6) Lelaki y tidak pernah putus asa

Kecantikan lelaki bdiri d atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan y ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan y sempurna seorang lelaki.


Kegagahan Wanita
  
Kegagahan wanita bukan pada pejal otot badan tetapi pada kekuatan perasaan. Wanita y gagah adalah:-

1) Wanita y tahan menerima sebuah kehilangan
2) Wanita y tidak takut pada kemiskinan
3) Wanita y tabah menanggung kerinduan setelah d tinggalkan
4) Wanita y tidak meminta-minta agar d penuhi segala keinginan. 

Kegagahan wanita berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan y ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang wanita.

Sabda Rasullullah SAW:

"Sebarkan ajaranku walaupun satu ayat"

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapatkan kemenangan yang besar." Surah Al- Ahzab: Ayat 71





Tuesday, January 11

Monday, January 10

Ahad lepas ak mghabiskan duit & masa dgn mlakukan aktiviti brsama kwn2 tsayang. ice skating d sunway piramid. wahhh. mmg syok abes la main bnda alah tu..hehehe. jatuh bangun tu biasa bg ak. ak la y pling byk jatuh. dekat2 10kali jgk la ak jatuh & tjatuh..hehehe. lebam lutut kiri kanan ak. tapak tangan pon sakit jgk sb tahan bila jatuh. tp enjoy la. pasni nk main lagiiiiii :)

so, ak ad selitkan sdikit gmbr utk tatapan korang sume :D

mwhateva & cik lala
mwhateva bersme stokin..hehe
semangat
ad gaye ni..:)
the besttt skater in da world :D
pancit da weiii.asik jatuh je...
kami 'cute'..hehehe
kami :)
akibat kejatuhan :)

Friday, January 7

Wanita solehah itu aurat dijaga,
Pergaulan dipagari,
Sifat malu pengikat diri,
Seindah hiasan di dunia ini.

Keayuan wanita solehah itu, tidak terletak pada kecantikan wajahnya,
Kemanisan wanita solehah, tidak terletak pada kemanjaannya,
 
Daya penarik wanita solehah itu,
Bukan pada kemanisan bicaranya yang mengoncang iman para muslimin,
Dan bukan pula terletak pada kebijaksanaannya bermain lidah, memujuk rayu,
Bukan dan tidak sama sekali.

Kepetahan wanita solehah,
Bukan pada barang kemas atau perihal orang lain,
Tapi pada perjuangannya meningkatkan martabat agama.

Nafsu mengatakan wanita cantik dengan paras rupa yang indah bak permata yang menyeri alam,
Akal mengatakan wanita cantik atas kemajuan dan kekebalannya dalam ilmu serta pandai dari segala aspek ,
Hati menyatakan kecantikan wanita hanya pada akhlaknya,

Itupun seandainya hati itu bersih untuk menilai.

Wahai wanita jangan dibangga dengan kecantikan luaran,
Kerna satu hari nanti ianya akan lapuk di telan zaman,
Tetapi jaga dan peliharalah kecantikan dalaman ,
Agar diri ini bersih dan sentiasa mendapat Rahmat Ilahi,
Wahai wanita jangan berbangga dengan ilmu duniawi yang kau kuasai ,
Kerna ada lagi manusia yang lebih berpengetahuan darimu ,
Wahai wanita jangan pula berdukacita atas kekurangan dirimu,
Kerna ada lagi insan yang lebih malang darimu.

Wahai wanita solehah jangan dirisau akan jodohmu,
Kerana muslimin yang bijaksana itu tidak akan terpaut pada wanita hanya kerana kecantikannya ,
Bersyukurlah diatas apa yang ada,
Serta berusaha demi keluarga, bangsa dan agama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...