BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Thursday, October 13



pagi petang siang malam kena makan. tak kisah la makan jajan ke makan asam ke makan hati ke makan jantung ke makan kulit ke makan nasik ke makan lauk ke makan makan ke. semua tu tak jadi hal. tapi jangan 'makan kawan' sudah la ye. ahahahaha


agak merapu starting entry kali ni. almaklom la aku ni bahasa melayu masa spm dulu xdapat A1. kalo tidakk sah sah starting sampai ending baikkkk punya ayat. muahahaha. 


minggu ni hidup aku asyik tak ngam je ngan makanan kat luar. kebiasaan hidup aku makan pagi dengan tengahari dekat opis je. tak gadoh nak makan kt luar. tapi minggu ni 4 kali jugak lunch kat luar. aku ulangi EMPAT KALI k. kira tiap hari dari isnin sampai khamis la tu :)



Isnin. Selasa. Rabu. Khamis.



1st day hari isnin makan KFC dekat nobita Giant Senawang. orang belanja. balun jela. yang junkfood ni tak ada masalah pon. sentiasa sedap dan panas. tapi kadang kadang je saiz dia kecik besar kecik besar ayamnye tu. so, jump terus ke hari kedua k.



2nd day btempat dia tempat yang sama iaitu Giant Senawang tapi lokasi kali ni dekat food court pulak. aku pilih nasi campur je sebab nak cepat. round punya round punya round tak ada satu pon yang memikat selera aku. xpela. aku ni bukan cerewat sangat bab makan. balun jela apa yang ada depan mata. dah tercongok depan kedai tu pikir punya pikir aku pon pilihla lauk seperti dalam gambar di bawah....





nasi campur yang berharga ENAM RINGGIT MALAYSIA tu !


1 ekor ikan goreng berlada *tak rasa lada pon
sayur toge sesedap rasa akak tak cantik tu letak.




angpa tengok la gambar nasi yang menjadi mangsa perut aku ari tu. aku bukan nak berkira bab makan nih tapi kepada peniaga peniaga di luar sana *mention jela walaupon depa tak baca blog aku nih..tolong tolong dan tolong la letak harga makanan tu berpada pada dengan lauk yang customer ambik. jangan ikut sedap je nak letak.



bagi aku tak berbaloi harga makanan tu dengan lauk yang aku ambik. *singh



malas nak panjangkan cerita so, aku jump lagi hari ketiga aku makan dekat luar ni k. kali ni lokasi dekat food court Seremban Parade. aku order sotong masak paprik dengan nasi putih sepinggan. untuk gambar dan keterangan sila teruskan pembacaan anda sehingga tamat k :)




 harga sotong paprik ni EMPAT RINGGIT DAN LIMA PULUH SEN oooo. benci ! benci ! benci !



agak agak angpa la kan bapa ekor sotong yang jadi mangsa tu ehh. aku kira dalam sekor setengah je. sebab aku jmpa kepala dan ekor untuk seekor sotong sahaja. paprik dia pon memang tak ada rasa paprik langsung. saya ulang TAK ADA RASA PAPRIK langsung k !



nak jummp terus ke kisah makanan hari keempat yakni kisah tengahari tadi. kali ni lokasi dekat Taman Warisan Puteri, seremban. kali ni makan dekat luar konon konon untuk meraikan persaraan  Penolong Kanan Pengarah Kastam KPSM oleh jabatan KPSM.



ikuti gambar gambar menarik ni oke !





tak ada seni langsung tulis macam tu. print out ke hape ke oke la sikit. kalo ye pon nak tulis tangan tu tulisan biar ssannntiikk banyak oke !

*benda ni pon aku nak bising kan?
hahaha. lantak aku ler



lokasi kejadian kali ni tempat memang ada star la. design dalam dan luar pon not bad tapi rasa makanan dia ya tak ada kelas. sayang betol tempat dah cantik tapi indah kabar je dari rupa !




lokasi pilihan...*di kaburkan atas keselamatan aku, mereka dan mereka :)



nama restoran yang indah ! rupa pon indah ! layanan TAK indah ! makanan TAK indah ! kebersihan TAK indah. pendek kata banyak TAK indah dari yang indah !




pilihan menu oleh Tuan PKN..



set pilihan oleh salah seorang tajaan. 



dah tengok gambar menu? dah baca menu semua tu? dongar dan baco memang best dan sedap tapi bila dah rasa macam hampeh. bukan hampas kelapa oke ! hampeh di sini menunjukkan satu perasaan yang kuciwa aka kecewa :P




cer angpa tengok betol betol keliling dan dalam cawan tu. macam 'daki'. eeeyyyakkkk !



dengan cawan "berdaki". rasa air ntah apa apa je. jenuh jugak la depa dok berteka teki air apa. nak kata rasa laici tak ada sehiris mahupun serdak serdak buah laici. nak kata air limau biji limau yakni bau limau pon kat air tu. semua menjadi tandatanya.




ikan yang tak ada rasa bean sprout salted fish langsung...



memandangkan khidmat yang diberikan tidak berbaloi baloi dengan bayaran yang dibuat aku dengan geram dan relahati meninggalkan memo konon kononnya menggantikan Borang Maklum Balas dari pihak Restoran tu. muaahaha.




note yang aku tinggalkan untuk depa :D agak agak biadaaaap cara aku tu? sopan  je kan? muahahaha

lepas sampai ofis tu, orang yang bertanggungjawab menguruskan majlis ni telefon la restoran tu bagitahu yang 100% from us sangat TIDAK BERPUAS hati dengan makanan yang dihidangkan tadi. yang buat sakit hati aku boleh pulak orang restoran tu cakap customer sebelum ni tak complain pon. masa kami sampai tadi dah ada satu group datang makan situ. maybe deap punya menu pon lebih kurang je kot ! tapi kalau yea pon customer lain tu tak complain depa tak patut la cakap macam tu. tak berkhemah langsung. macam nak salahkan customer pulak. ayoyo ! ini macam manusia pon ada ka? 



notakaki: dah rezeki aku dan officemate aku dengan hidangan macam ni je. harap esok takkan berulang lagi...



0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...