BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

I Penghuni Tegar I

Sunday, October 16



hari ni aku da boleh tarik nafas lega taw. nak tahu sebab apa? sebab barang barang untuk majlis pertunangan aku nanti dah pon aku beli. dah lega sikit la walaupon tak semua barang barang dah complete. slow slow la kan. lagi pon banyak lagi masa sebelum majlis tu nanti. 



nak tunggu hari ni pon plan punya lama. dah bertunda bapa lama dah. akhirnya tadi baru tertunai. bz dia kalahkan YB je :P



tadi aku beli 


baju melayu (untuk nikah) *done


anggap je ni kain utk bju melayu incik abang saya. tapi bukan kaler taw!!!...

*gambar ihsan dari incik Google

kasut *done



lebih kurang cenggini la pattern kasut incik abang. tapi kaler hitam bukan cekelat ye !...

*gambar ihsan dari incik Google



perfume *done





saya pilih DKNY ni sebab bau dia soft je. incik abang pon oke je. dia sume oke je...

*gambar ihsan dari incik Google






kain baju melayu, kasut. perfume ! alamakkk baru tiga barang beli. balance tu da beli ke belum? ishh. takut pulak kalau tak cukup bajet. barang banyak lagi tak beli nih. kalau bajet habes tapi barang tak habes beli lagi camno tu? hahahaha. nampak sangat aku ni bukan seorang financal palnner yang baikkkk. muahahaha




kenapa hantaran dari perempuan mesti lebih dari lelaki? kenapa eh adat orang Melayu hantaran dari perempuan mesti lebih dari lelaki. kalau lelaki yang kena bagi lebih dari perempuan alangkah bagusnya ! dasar !! 





memandangkan roomate aku ajak aku g Seremban Parade esok, ada peluang untuk aku cari sejadah, tuala, dan tafsir al-quran nih. ada cash boleh ushar jam terus. hehehe incik abang pon dah bagi lampu hijau kat aku apa design apa brand pon dia oke. aku suka dia pon suka. senang kan?? tapi dia asik cakap oke je tiap kali aku tanya pendapat dia. muahaha. sabor je la dengan dia....huhuhu



kalau esok aku dapat cari sejadah, tuala dan tafsir al-quran kira da setel la bab bab barang barang untuk dia. songkok dia dah cakap biar dia beli kat tempat dia. sebab nak beli songkok kena ukur empunya kepala. nak beli tadi tak tahu tempat. almaklom la tadi g beli dekat Melaka. memang bukan tempat aku pon. mana la aku nak tahu tempat tempat jual songkok nih terselit kat area mana. yang aku tahu Mahkota Parade, Dataran Pahlawan, Uitm Bandar Melaka, Jonker Walk, Melaka Sentral, Kem Terendak, Pantai Puteri pastu Melati Penthouse<--umah sewa dulu. hahaha. tu je tempat yang aku biasa jalan. lain tempat maaaappp ye. aku tak tahu. hehehe.



barang barang lain yang aku kena sediakan dan telah pon disediakan *erti kata lain tajaan oleh  ada lagi dua tiga jenis la. barang barang ni semua aku kena tunggu sehari dua sebelum majlis aku nanti....

  1. potpuri *kak ina aku tolong sediakan nanti...
  2. sireh junjung *hari bertunang nanti baru nak sediakan sebab nak guna fresh flower :)
  3. cupcakes *oder dari akak opis aku.
  4. chocholate *langkawi maliiii maaaa....
  5. cake *sehari sebelum majlis or pagi tu baru nak g beli...hehehe. sempat je kan?



sekian sahaja senarai barangan dan status persiapan untuk majlis pertunangan aku nanti....next entry insyaAllah aku update lagi pasal nih oke ! 








notakaki: sembilan balas sebelas. jenuh jugak fikir nak bagi barang barang nih....




0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...